Rejseplanen A/S

Data, agil organisering og effektivt produktejerskab.

Kunden i centrum stiller bedre krav til data, agil organisering og effektivt produktejerskab.

Rejseplanen er vokset til en af Danmarks mest benyttede internettjenester med mere end 25 millioner søgninger om måneden på tværs af web og mobil. For at beholde 1. pladsen i rejsekategorien og blive en end mere integreret del af danskernes liv på farten, henvendte sig Rejseplanen til Socialsquare for hjælp til at skabe en produktstrategi, der møder borgernes stadigt mere forskelligartede rejsevaner.

Socialsquare har arbejdet sammen med Rejseplanen i løbet af de seneste 3 år. I løbet af disse år har vi blandet andet hjulpet Rejseplanen med at udvikle en kunde-dreven produkt strategi med henblik på at skabe bedre krav til big data og implementeret en ny, mere agil organisering og et mere effektivt produktejerskab i Rejseplanens organisation.

I løbet af 2015 har vi derudover hjulpet dem med at udvikle en strategi for deling af deres data som udgangspunkt for strategiske samarbejde.

I fremtiden vil brugerne have deres informationer sømløst. Vores services skal være tilgængelige uanset hvilken platform man er på. Det stiller store krav til vores data.
Christina Hvid Administrerende Direktør i Rejseplanen

Vores tilgang

Udvikling af Rejseplanens nye strategi

Markedsanalyse og interviews
Socialsquare hjalp Rejseplanen udvikle Rejseplanens strategi gennem et LAB hvor kvantitative markedsundersøgelser, kvalitative brugerinterviews, produkt reviews og -analyse og ekspertinterviews med fokus på mobilitet, rejser, start-ups, brugerkultur og teknologi var centrale.

Strategiske workshops
Vi faciliterede en række strategiske workshops med beslutningstagere og involverede en bred gruppe af interessenter, for at sikre internt ejerskab til strategien, og forberede implementering af den.

Forretningsstrategi
Det endte op med en forretningsstrategi, der møder de nye behov og forventninger, en stadig mere digital brugergruppe har. Strategien indeholdt produkt og servicebeskrivelser, modeller for brugeroplevelsen, forretnings- og informationsstrømme og organisatoriske anbefalinger, der gør det muligt for ejerne og data leverandørerne at levere den relevante data til servicen på en effektiv måde.

Vi virker i virkeligheden

Socialsquare bliver en del af Reload

...læs om vores fælles vision på http://nye.reload.dk, eller fortsæt blot til vores normale hjemmeside her.