SAXO.com

Agil kunde- og produktudvikling fra innovativ idé og valideret forretning på 6 måneder.

Hvad sker der når alting bliver digitalt?

På et disruptiv bogmarked stod den succesfulde internetboghandel SAXO.com med en udfordring: Hvad sker der når alting bliver digitalt, når værdikæderne brydes op og når forfattere og læsere finder nye veje til at få indhold?

Partnere

SAXO.com’s CEO, CIO og CMO og bestyrelse

Gennem en intensiv LAB proces hjalp socialsquare at forstå markeds-, teknologiudvikling og at lære udfordrerne bedre at kende. Gennem en LAB processen udviklede Socialsquare, på baggrund af dyb research en række forretnings og produktvisioner som Ledelse og bestyrelsen kunne træffe en række væsentlige beslutninger ud fra.

Socialsquare ledte herefter kunde- og produktudvikling og i løbet af 3 måneder gik SAXO.com fra strategisk ide til konkret lancering af SAXO publish i en først MVP. Projektet var fokuseret omkring kundeudvikling. I dialog med lead-users udvikles og afklarede vi ikke bare den tekniske løsning, men også prissætning, rettighedsspørgmål og services på platformen. Denne tilgang sikrede at SAXO.com allerede havde kunder før løsningen var i luften og kunne lancere et produkt som havde en klar validering i markedet.

The challenge of creating innovation inside the company is not your ability to create the innovation team, it is how to consolidate the innovation in your organisation.
Jørgen Balle Olesen CEO hos SAXO.com

Resultat
SAXO Publish skabte selvstændig forretningsværdi for SAXO.com, hvor der 6 måneder efter lancering var udgivet over 1000 nye udgivelser, som er blevet købt og downloadet mere end 10.000 gange. SAXO Publish projekt har desuden givet SAXO.com metoder og kompetencer for at forsætte den innovativ forretnings- og produktudvikling.